Конвеєр — революційний спосіб автоматизації

hf02

У далекому 1913 році Генрі Форд починав роботи зі створення та встановлення в цехах свого підприємства безперервної лінії по збірці автомобілів моделі «Т». Це послужило початком індустріального перевороту. Конвеєрна лінія на одному з заводів Форда в Хайленд Парку в штаті Мічиган (США) стала відправною точкою для розвитку масового виробництва у всьому світі.

Генрі Форд давно думав про те, як зробити масовий автомобіль за низькою вартістю, тому що в той час дуже мало людей могли дозволити придбати собі автомобіль.

На самому початку своєї діяльності компанія Форд виробляла автомобілі тільки на замовлення. Такий підхід до виробництва автомобілів, коли збірка здійснювалася вручну, значно збільшував час і вартість робочої сили, у зв’язку з цим і вартість автомобіля була значною.

hf03

Для досягнення своєї мети Генрі Форду просто необхідно було підвищити продуктивність заводу. На одному із заводів в Детройті вирішили здійснити реалізацію нової схеми роботи. Шасі машин з’єднували міцним канатом, а вздовж лінії стояли робітники, які займалися поетапним складанням автомобіля. Саме так почали створювати перший конвеєр.

Використовуючи свій власний досвід і досвід попередників з інших виробництв, Форд з кожним днем удосконалював етапи і методики, що застосовуються в конвеєрному виробництві, наближаючи таким чином появу нового масового виробництва. Наступним етапом було зменшення витрат на високооплачуваних фахівців, цього вдалося досягти, стандартизувати всі деталі тепер їх збирали некваліфіковані робітники.

 

hf01

Виробничий процес був розділений на кілька окремих етапів, що дозволило скоротити час виробництва в чотири рази. На самому початку в кожному з цехів була окрема складальна лінія, але через якийсь час Форд ухвалив доленосне рішення, з’єднавши всі лінії в один безперервний конвеєр.

Останнім етапом стало створення єдиного конвеєра, який проходив через безліч цехів підприємства, в яких поетапно здійснювалася збірка автомобіля. Як результат, зібраний автомобіль виїжджав із заводського конвеєра на власному ходу. Крім основного конвеєра використовувалися і додаткові рухомі лінії, які забезпечували своєчасну подачу деталей необхідних в складальних цехах.

Точність і швидкість дій стали запорукою успіху масового виробництва у всьому світі. Виробництво моделі «T» досягло рекордного рівня — кожні 10 секунд з конвеєра сходив готовий автомобіль. Перший конвеєр, який створив Форд без сумніву революційна подія в історії масового виробництва.

Звісно за більш ніж сто років з моменту створення конвеєрної системи відбулися колосальні зміни в процесах автоматизації і при виборі фірми-виконавця замовлення на створення такої системи, слід пам’ятати про досвід та підхід до реалізації поставленого завдання. Ми завжди раді допомогти вам у вдосконаленні виробничих процесів на вашому підприємстві, адже за більш ніж десять років виробництва конвеєрних систем ми реалізували найрізноманітніші проекти від найвибагливіших замовників.

 

фото з сайту ford.ua